Friday 21 December 2012

happy but sedey..mcm mane 2??

assalamualaikum w.b.t.hey guys.tgk tajok kat ats tu??phm ke??happy tp sedey??ape je kn??tp tu lah hakikatnye kawe sumo oi.mcm ni..meh aku story k??happy..?ape dy?ak happy sgt hari ni sbb aku da smpai mlake dah..huh..cuti Krismas meh..4 hari okeyh..then,smpai2 je of coz lah da nak maghrib..ble smpai rumah pulak?ade family2,ayah,MAK,akak n abg..knape aku Bold kn MAK??ha tuh la yg sdey nye..aku tak twu pun..smpai2 uma je,rupe2 mak aku tak sht..demam..emm..so sad :(..xbes la..tp takpe..Allah nak uji mummy aku kn??sakit kn bgs..kte manusia mmg tak lps dari segala silap dan slah..so..msti ade hikmah dsebalik Allah turunkn demam kat mak aku..kn mak??mak kuat kn??yey..next..ttbe mak aku offer kat akak aku n aku...nak mkn DURIAN??mak ai..mmg nak la kn??hmm..tk dnafikn,mmg ade sstengah og tak mkn durian..tp family kami mmg mkn kecuali abg nuar,abg aku yg second.tp tulah..mak aku tak dpt ikud la kn.sbb ye dmm..then..ape lg..AYAH,K TEYA,n AKU decide the cases..cewah..tak la.decide la nk g beli durian n mkn kat tpi pantai..hehe..bes sgt kome..tak tpu..see
haha..hamek kaw..selori durian..djual di tepi2 pantai klebang..tp kami tak beli sume taw..hehe
so..mule lah kerja ayah sebagai penilik durian..

tgk??kak teya pn same lorat nak tilik durian tuh..haha..FYI itulah satu2 nye akak kandung yg aku ade kat dunia ni..so..kteog dah jd beli dah..
ha tu lah..yg bwh ni..adek yg mnjual durian uh..adek eh??haha..abg kot aku rase..berie lg belah durian uh..
tgk akak aku??tak mnyabar an??haha..lek ah kokti..ayah beli la durian tuh..
 ngap!haha..seperti yg djangke..mmg gemar mkn durian..sme mcm aku,ayah n mak..hehe
 smile..hehe..tgk dak ayah??suke kn picnic mlm2??haha..tx ayah bwk kami mkn durian kat tepi pntai..hehe
 gile melampau doh kak.nak bukak durian uh sampai mcm nak buat shuffle..haha
 santai 2 beranak..haha..at PANTAI KLEBANG
 then...da puas mkn2 tuh..kome tgk ape yg tejadi??taraaaaaaaaaaaa !!
 gile besa kn durian ni??haha..nak twu..harge dia je sebijik ni RM30 hinggit..ni baru sebijik..haha..sebelum tuh kteog da mkn satu guni da..haha..tgk isi dia..mmg gabak ah durian ni..hehe
 so..bile kteog da lahab sume2 ni..ape lg kn..blk lah..lyn drama pulak..haha..mmg seronok la..pnt balik dari kampus,smpai2 dpt lak kua lepak..waa..mmg terbaik..tx mummy even mak tak ikud..tp mak da offer kat iqa n kak teya..hehe..tx to ayah sbb gajen melayan kerenah ank2 ayh..hehe..so..even pn mak tak ikud.aku  ttp bersyukor ats nikmat yg Allah telah kurniakn kat kami sume.mcm gak yg dikatekn dalam Al-Quran.

فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ

“Ingatlah kepada-Ku, maka Aku akan mengingat kalian. Bersyukurlah kepada-Ku dan janganlah ingkar” (QS. Al Baqarah: 152)Alhamdulillah..sekian..bye sume..wsslm

No comments:

Post a Comment